Eiwitdieet – 5 Tips om nog meer uit het afvallen te halen.

eiwitdieet

Eiwitten zijn heel belangrijk als je wilt afvallen en afslanken (gewichtsverlies), vandaar dat er het Eiwitdieet eigenlijk het Eiwitrijk dieet bestaat.
Op deze pagina over het Eiwitrijk dieet ga ik 5 afvallen tips voor je neerzetten waarmee je alles uit een eiwitdieet kunt halen.

1. Eiwitshakes.

Als het op eiwitshakes aan komt dan kun je door de bomen het bos niet meer zijn, het aanbod eiwitshakes is heel groot en daar komen elke dag nog nieuwe eiwit shakes bij. Deze eiwitshakes zijn ideaal als je wilt afvallen, het is simpelweg een poeder dat voor 100% uit eiwitten bestaat, dit eiwit poeder meng je met melk of met water en vervolgens kun je het opdrinken. Door deze eiwitshake krijg je een hele grote hoeveelheid proteïne binnen. Mede om dat je zoveel proteine binnen krijgt met een eiwitshake zijn deze shakes ontzettend populair bij kracht sporters en bodybuilders. En daarmee zijn deze eiwitshakes / proteïne shakes ontzetten handig als je krachttraining doet.

2. Eiwitten zijn niet alles.

De meeste mensen die willen gaan afvallen denken dat hoe meer eiwitten je binnen krijgt hoe beter, en hoe sneller je afvalt. Deze theorie is niet helemaal waar, het is inderdaad wel zo dat je zonder eiwitten niet kunt afvallen, maar het is ook weer zo dat eiwitten net zoveel koolhydraten als calorieën bevatten, alle energie die je daar mee binnen krijgt die vervolgens niet wordt gebruikt wordt weer opgeslagen door je lichaam in de reserves en zul je gewoon aankomen in plaats van afvallen.

3. Jouw eigen eiwitdieet.

veel mensen die willen afvallen willen vaak snel afvallen en vragen zich ook af: hoe kan ik afvallen, of hoe kan ik snel afvallen? Vaak wordt daarvoor een eiwitrijk dieet aangeraden en geadviseerd, zo’n eiwitrijk dieet wordt helemaal goed aangeraden wanneer je ook nog aan sport doet, of van plan bent te gaan doen. Echter wanneer jij genoeg beweegt en of sport en naar de sportschool gaat of aan hardlopen of wielrennen en dergelijk doet, als je daarnaast ook nog gevarieerd genoeg eet dan is zo,n streng eiwitrijk dieet niet eens nodig. Je bent namelijk al halverwege als je genoeg beweegt en op je voeding let, wat je nu nog kan doen is zorgen dat je bij elke maaltijd genoeg eiwitten naar binnen krijgt. Probeer zoveel mogelijk magere eiwitten te gebruiken zo krijg je namelijk de nodige aminozuren in je lichaam.

Deze magere eiwitten vindt je in producten zoals:

  • Noten
  • Mager vlees (kipfilet & biefstuk)eiwitdieet
  • Schelp & schaaldieren
  • Witvis (ook vette vis)
  • Magere kwark
  • Peulvruchten (sojabonen e.a.)
  • Mango, avocado & bessen
  • Kiemgroenten & zeewier
  • Paddenstoelen

(Tip: Kijk ook eens naar dit Eiwitrijke Recepten Kookpakket)

4. Eiwitrijk dieet.

Een van de grote nadelen van de meeste diëten als je gaat afvallen is het honger gevoel, omdat je bij veel van deze dieet soorten weinig voeding binnen krijgt val je misschien wel enorm af maar heb je ook bijna de hele dag een ontzetten honger gevoel. Bij een eiwitdieet is dit niet zo, eiwitten zorgen er juist voor dat je het gevoel hebt dat je genoeg hebt gegeten, daarom zie je ook dat steeds meer en meer diëten en afval methodes op eiwitten worden gebaseerd. Zo’n eiwitdieet of eiwitrijk dieet wordt ook wel een proteïne dieet genoemd. De meeste eiwitrijke diëten zijn ook nog eens koolhydraatarm

Er zijn natuurlijk ook nog een heleboel eiwitrijke producten waar naast eiwit ook veel vet in zit, kijk dus uit voor: Volle melk, Eieren,Kaas.

5. Het VITADIS Slanker leven plan.

Het Vitadis slanker leven plan is een enorm populair eiwitdieet, misschien wel de populairste, het is een fysiek eiwitdieet en een volledig afslank pakket. Dit dieet wordt door vele Nederlanders gebruikt omdat je wel 3 tot 6 kilo per week kunt afvallen met dit eiwitrijk dieet. Kijk hier voor meer informatie over deze manier van afvallen en dit eiwitdieet.

Tot slot.

Eiwitten zijn zo,n beetje de meest essentiële voedingstoffen voor je lichaam wanneer je wilt gaan afvallen en gewicht (kilo’s) verliezen. Lees daarom de tips die ik je heb gegeven goed door neem ze in je op en doe er je voordeel mee, op deze manier zul je nog meer resultaat behalen met het afvallen en diëten.

Heb je zelf ervaringen, tips, vragen met betrekking tot een eiwitdieet of eiwitrijk dieet, dan kan je hier onder op deze pagina mee praten en je eigen ervaringen delen met ons en de andere bezoekers van deze website.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to Top ↑
  • BMI Calculator

    kg
    cm